Cum poti ajuta tu personalul medical sa te ajute pe tine?
Va gânditi asadar sa veniti la URGENTA pentru ca ati suferit un accident sau aveti o problema medicala pe care o apreciati urgenta ?
Scopul acestor recomandari este sa va ofere informatii care va pot fi de folos.
Este important ca înaintea luarii hotarârii de a va deplasa la Camera de garda sa va gânditi daca este locul cel mai potrivit în care sa veniti pentru tratamentul necesar dumneavoastra.
Sigur, daca ati suferit un accident sau aveti o alta urgenta medicala ar trebui sa veniti imediat la Camera de garda pentru tratament – cu ambulanta daca e necesar. Caracterul de “URGENT” al necesitatii dumneavoastra medicale îl stabiliti dumneavoastra însiva. Nu va va acuza nimeni daca ati supraevaluat urgenta.
Totusi daca va gânditi ca problema dumneavoastra este mai putin urgenta ar fi mai potrivit sa va contactati medicul de familie. El va cunoaste mai bine si împreuna cu el veti putea lua decizia cea mai buna. Daca medicul de familie nu este disponibil, puteti contacta direct serviciul nostru la telefon: 0235/ 426088, 0235/426096.
În cazul în care totusi ati venit direct la Camera de garda si dupa consultatie medicul constata ca afectiunea dumneavoastra nu necesita internarea si nu trebuie sa ramâneti în spital ar fi bine daca ati fi însotit sau ati avea mijloacele necesare de a va deplasa acasa.
Pentru stiinta dumneavoastra:
• Când va adresati medicului de la Camera de garda, daca luati medicamente fie prescrise de un medic fie “alternative” va ajuta daca aveti cu dumneavoastra în orice clipa o copie a retetei sau ambalajul, eventual sa cunoasteti dozele (numarul tabletelor) pe care le luati. Un bilet de iesire din spital, ultimele investigatii (analize) pe care le-ati facut, o scrisoare medicala s.a. sunt lucruri pe care trebuie sa le stim.
• Daca sunteti consultat de un medic de la Urgenta, uneori acesta trebuie sa va trimita înapoi la medicul de familie sau la cabinetul unui medic specialist. Acest lucru se poate întâmpla deoarece este necesara consultarea de catre un specialist si aceasta nu poate fi efectuata la Camera de Garda
• In caz de accidente!
• Daca aveti o rana, curatati-o daca se poate la robinet si acoperiti-o cu un material curat – prosopul de hârtie pentru bucatarie este absorbant si la îndemâna. Daca sângerarea este abundenta, presati cu putere. Daca sângerarea este de necontrolat si aveti o stare de lesin din cauza sângelui pierdut (nu numai din cauza ca îl vedeti) sunati la 112.
Personalul va va întreba daca sunteti vaccinat împotriva tetanosului. Este bine sa va vaccinati preventiv la medicul de familie. În cazul unui eventual accident, acest lucru este foarte folositor.
Ranile la membrele superioare: îndepartati orice bijuterie de pe deget întrucât acesta se poate umfla.
Ranile la membrele inferioare: purtati haine potrivite pentru a facilita examinarea piciorului.
În ambele cazuri puneti o punga cu gheata întrucât reduce umflatura si durerea. Luati o pastila contra durerii de care aveti prin casa si de care ati mai utilizat si în alte cazuri si a avut efect asupra dumneavoastra.
În cazul unei stari de urgenta, deplasati-va imediat la spital la Camera de Garda.
Daca se întâmpla sa aveti nevoie de un medic specialist,internist,pediatru, psihiatru si puteti suporta starea în care va aflati, cel mai potrivit este sa va consultati medicul de familie. Acesta va face direct aprecierea corecta. Medicii de familie ofera o solutie sau o alternativa chiar si postoperator. Aceasta cale va scuteste de drumuri inutile la spital.
Totusi, daca aveti o trimitere de la un medic, catre serviciul nostru, sau ca sa fiti consultat de un medic specialist, s-ar putea sa aveti de asteptat, mai ales daca mai multi pacienti au fost trimisi si se afla aproximativ în acelasi timp în atentia specialistului respectiv. Am dori sa consultam pe toata lumea imediat dar câteodata acest lucru nu este posibil. În astfel de conditii va rugam sa aveti rabdare. Personalul Camerei de Garda va examina totusi pe oricine apeleaza la el.
Proceduri de internare
Documente necesare la internarea in spital:
• bilet de trimitere de la medicul de familie ;
• buletin de identitate;
• adeverinta de salariat pentru persoanele incadrate in campul muncii sau dupa caz, cupon de pensie (pentru pensionari), cupon de somaj (pentru someri), adeverinta de elev/student (pentruelevi/studenti)
• adeverinta de ajutor social, pentru persoanele care primesc ajutor social;
• pentru gravidele si lehuzele care nu platesc asigurari sociale de sanatate, adeverinta de la primarie din care sa rezulte ca nu realizeaza nici un venit;
Conform art.51 din Contractul Cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate, bolnavii care nu dovedesc calitatea de asigurat printr-unul din actele mentionate mai sus si nu reprezinta urgenta medico-chirurgicala, NU VOR FI INTERNATI.
In majoritatea cazurilor cand acestea nu presupun o situatie urgenta, internarea in unitatea noastra se face pe baza de trimitere din partea medicului de familie sau din partea medicului specialist din Ambulatoriul de specialitate.
In Camera de Garda sosesc pacientii cu o patologie grava ce necesita internarea in regim de urgenta, acest lucru fiind decis de medicii specialisti din cadrul acestui compartiment in colaborare cu medicii de garda din sectiile spitalului nostru.
Este important sa respectati orice instructiune speciala pe care o primiti in legatura cu internarea dvs.; la solicitarea personalului va rugam sa puneti la dispozitie datele de identitate corecte precum si actele ce demonstreaza calitatea dvs. de asigurat.
In timpul spitalizarii, s-ar putea sa fie necesar transferul dvs. intre sectii. Acest lucru se va realiza cu scopul de a imbunatati calitatea ingrijirii dvs. sau a altor pacienti din spital. Facem apel la cooperarea dvs. in aceasta privinta.
Obiecte necesare la internare
• Medicatia curenta completa, inclusiv medicamentele naturiste sau fara prescriptie pe care le luati, astfel încât sa avem o imagine completa a anamnezei dumneavoastra.
• Obiectele si materialele necesare igienei dvs. personale in spital:
o Crema si aparat de barbierit ;
o Pieptene si perie de par ;
o Periuta si pasta de dinti
Daca doriti:
o Prosop, burete si sapun;
o Pijamale / camasa de noapte ;
o Halat si papuci ;
• Obiectele de valoare nu se pastreaza cu dvs. in spital: Spitalul nu îi asuma responsabilitatea pentru obiectele de valoare ca de exemplu bani, bijuterii si alte bunuri personale. Pacienii sunt rugati sa trimita acasa prin intermediul rudelor bunurile personale, inclusiv obiectele de valoare, bijuteriile si documentele importante. Pastrati numai sume mici de bani (suficienti pentru cheltuieli zilnice, sau eventual pentru acoperirea cheltuielilor ocazionate de drumul de intoarcere de la spital acasa).
• Nu uitati! Comunicati personalului spitalului numele, adresa si numarul de contact ale rudei dvs. cea mai apropiata.
Proceduri de externare
Momentul si ziua externarii va vor fi anuntate cu o zi inainte de medicul curant, lucru ce va va permite sa va puneti la punct cu cele necesare externarii:
• Anuntati-va familia sau ruda cea mai apropiata de externarea dvs.. Daca nu aveti mijloace personale (telefon mobil) pentru acest lucru, solicitati ajutorul personalului spitalului;
• Solicitati biletul de externare in dublu exemplar – cu una din copii urmand sa va prezentati la medicul de familie pentru inregistrare si eliberarea eventualelor retete medicale. Pentru ce anume este medicatia, cat de des si pentru cat timp trebuie sa o luati? Daca aveti nelamuriri, intrebati medicul curant inainte de a pleca.
• Aveti nevoie de un certificat medical pentru angajatorul dvs. ? Nu uitati sa solicitati acest lucru inainte de externare.
Reguli de vizitare
Grija fata de pacieni este prima preocupare a spitalului nostru. Pentru a optimiza serviciile medicale si de asistenta, vizitarea pacienilor este limitata la un anumit program si de aceea îi rugm pe pacieniti si pe vizitatori sa respecte orele de vizita dupa cum urmeaza:
• Accesul liber zilnic intre orele 14.00 – 16.00
Vizitele sunt restricionate în afara orelor de mai sus.
Vizitele care se fac în afara acestui program, numai in cazuri speciale, pot fi stabilite cu personalul medical al sectiei (medicul sef de sectie, medicul curant, sau asistenta de salon).
În interesul securitatii, combaterii si prevenirii incendiilor si din cauza spatiului redus al sectiei, uneori vizitatorilor li se poate cere sa praseasca spitalul. Doar cel mult doua persoane pot vizita un pacient în acelai timp. Aceasta problema ramâne la decizia medicului sef al fiecarei sectii.
Copiii care îsi viziteaza rudele în spital trebuie sa fie însoiti si supravegheati tot timpul de catre un adult.
Vizitatorilor li se va cere sa plece imediat dupa ora 16.00 si numai prin holul principal de la intrare, astfel încât sa se permita personalului sa pregateasca pacienii pentru noapte.
Vizitatorilor si rudelor li se cere sa sprijine personalul pentru a se asigura ca toti vizitatorii pleaca în momentul în care li s-a cerut acest lucru.
Vizitatorilor li se cere sa ia la cunostinta regulile de igiena a mâinilor si sa accepte sfaturile personalului din spital în legtura cu protocolul de tinere sub control a infectiilor, ca de exemplu gastroenterita virala (sa poarte îmbracaminte de protectie pe care au primit-o de la dispecerat cand au intrat in spital, sa se spele pe mâini etc.). Daca sunteti racit, aveti gripa sau nu va simtiti bine, este indicat sa nu faceti vizite in spital.
Reguli speciale de vizitare
Puteti obtine aprobari speciale pentru vizite în afara programului obisnuit de la medicul sef de sectie în cauza.
Securitatea mediului spitalicesc
Folosirea telefoanelor mobile sau a statiilor de emisie-recepie este interzisa la saloanele cu pacienti sau în preajma zonelor de tratament a acestora deoarece interferenele electromagnetice pot bruia echipamentul medical esential care monitorizeaza starea pacienilor.
Folosirea telefoanelor mobile cu camera foto este strict interzisa.
Folosirea camerelor video în scopul filmarii este strict interzisa.
În anumite situatii, acest lucru poate fi permis numai cu aprobare, iar o asistenta sau alt membru al personalului va monitoriza filmarea.
Va rugam sa luati la cunostinta faptul ca un comportament neadecvat din partea rudelor sau pacienilor nu va fi tolerat. În cazul unei astfel de situatii, paza sau gardianul vor fi chemati.
Transport si acces
Spitalul de Psihiatrie Murgeni este situat in partea de est a judetului Vaslui, la o distanta de 40 km de Spitalul Municipal Barlad si de 80 km de Spitalul Judetean Vaslui si se poate ajunge la el cu mijloacele retelei de transport persoane .
Parcari
Accesul autovehiculelor straine in curtea spitalului este permis numai in cazuri de urgenta. Spitalul detine si facilitati de parcare pentru autovehiculele straine sau ale apartinatorilor,
Coborarea/Preluarea pacientilor
Va rugam sa luati la cunostinta ca preluarile cu targa, sau scaunul cu rotile sunt disponibile la intrarea in unitate, la Camera de Garda .

Facilitatile spitalului
Serviciul postal
Scrisorile sosite sunt distribuite zilnic în sectii. Scrisorile / pachetele pentru pacienti trebuie adresate în felul urmator:
• Numele pacientului
• Sectia / Unitatea
• Spitalul de Psihiatrie Murgeni Strada Eugen Mitrofan nr. 1 Localitatea Murgeni, judetul Vaslui.
Daca doriti sa trimiteti o scrisoare, va rugam sa cereti acest lucru unui membru al personalului, iar acesta va va facilita accesul la serviciile postale din unitatea noastra.
Telefoane
Toate sectiile au acces la telefoanie cu plata. Utilizarea telefoanelor mobile/celulare este interzisa în anumite sectii deoarece acestea pot interfera cu unele dispozitive vitale, dar sensibile; aceasta interdictie este semnalizata acolo unde este cazul.
Programul sectiei
Fiecare sectie are un program zilnic care a fost conceput astfel încât personalul medical sa va îngrijeasca pe dvs. si pe ceilalti pacieniti cu maximum de eficienta. La sosire, veti fi întâmpinat de un membru al personalului de asistente care va va conduce la patul dvs.
La sosirea in sectie
Dupa sosirea în sectie, un medic va va examina. Acesta trebuie informat de eventuala medicatie pe care deja o luati.
Când va internati, va rugam sa aduceti reteta cu dvs. Orice medicatie pe care o aveti trebuie predata personalului medical / de asistente de la internare. Pe perioada spitalizarii, medicul dvs. poate recomanda teste si proceduri care se efectueaza în alte departamente si pentru care trebuie sa fiti disponibil. De aceea, este recomandabil sa ramâneti în apropierea sectiei dumneavoastra si sa nu parasiti zona unde ati fost internat.
Programul de masa
Veti avea la dispozitie un meniu. Daca urmati o dieta speciala, trebuie sa informati medicul curant sau asistenta medicala care se ocupa de dvs. Mesele sunt servite la orele urmatoare:
• Micul dejun: 8: 00 AM
• Pranz: 13:00 PM
• Cina: 18:00 PM
Retineti ca Spitalul de Psihiatrie Murgeni îi sfatuisete pe vizitatori sa evite introducerea în spital a oricarui tip de mâncare.
Spitalul nu îsi asuma raspunderea oricaror reactii adverse pe care pacientii le pot suferi din cauza alimentelor care nu au fost pregatite sau furnizate de catre spital.
Accesul la informare
Pe durata tratamentului, trebuie sa va simtiti liber sa discutati despre conditia dvs. cu doctorul, asistenta, asistentul social sau psihologul. Acesta va ofera explicatii si va permite sa-i adresati întrebari sau sa cautati lamuriri referitoare la orice subiect care va poate fi neclar.
Pentru interventiile ce urmeaza sa le suportati in unitatea noastra, trebuie sa primim acordul dvs., acesta facandu-se prin semnarea unui model de protocol pe care il prezentam pentru fiecare sectie in parte dupa cum urmeaza:
Consimtamantul informat al pacientului(Sectii medicale)
Consimtamantul informat al pacientului(Sectia psihiatrie)
Drepturile pacientului
PRINCIPALELE NUMERE DE TELEFON ALE SPITALULUI
Centrala telefonica principala: 0235 / 426088
Fax: 0235/426026 0235/426470
FEED – BACK
Daca aveti cuvinte de lauda la adresa spitalului ori serviciilor de care ati beneficiat sau daca doriti sa ne informati cu privire la orice tip de deficienta pe care ati observat-o, va rugam sa nu ezitati sa ne contactati prin sit-ul de internet al spitalului: www.spitalulmurgeni.ro, unde veti avea posibilitatea de a trimite direct mesaje, sau pe e-mail-ul spitalului Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza . Tot pe site vi se ofera posibilitatea sa raspundeti la mai multe intre bari satandard, sau puteti raspunde la intrebarile propuse de noi in cadrul Chestionarului de satisfactie .
Chestionarul de satisfactie
Sugestii si reclamatii
Informatii ce va pot fi utile în cazul în care doriti sa faceti propuneri de îmbunatire a calitatii serviciilor pe care vi le oferim sau în cazul în care doriti sa faceti o plângere sau sa adresati multumiri.
Personalul Spitalului de Psihiatrie Murgeni, face tot ce-i sta în putinta pentru ca sa beneficiati de servicii de calitate ,un tratament rapid, corect si adecvat. Cu toate acestea, câte-odata se întâmpla sa nu fiti multumit de calitatea unui tratament oferit dumneavoastra, unui membru al familiei sau unui prieten.
În cazul în care nu sunteti multumit de calitatea unui tratament sau de orice alt aspect privind calitatea serviciilor pe care le-ati primit, puteti alege:
• sa faceti o propunere în vederea îmbunatatirii serviciilor pe care le oferim, sau
• sa faceti o plângere în care sa mentionati nemultumirea cu privire la calitatea acelui tratament sau serviciu primit
Responsabilul cu asigurarea calitatii serviciilor
Responsabilul cu asigurarea calitatii serviciilor, va va ajuta sa rezolvati problema în cel mai scurt timp.
În fiecare sectie, compartiment, serviciu, din cadrul Spitalului de Psihiatrie Murgeni, exista un responsabil cu asigurarea calitatii serviciilor. În serviciul de garda, responsabil cu asigurarea calitatii serviciilor este medicul de garda pe spital.
Responsabilul cu asigurarea calitatii serviciilor si medicul de garda pe spital nu au responsabilitati oficiale în cadrul procedurii de depunere a unei plângeri, dar ar putea sa va lamureasca sau sa va îndrume pentru solutionarea problemelor dumneavoastra, sau sa va ofere informatii despre modul în care puteti face o plângere.
Cum sa faceti o plângere
Înainte sa faceti o plângere este bine sa va gânditi la rezultatul pe care doriti sa-l obtineti si sa cereti clar acest lucru înca de la început. Ati putea:
• sa vreti sa vi se ceara scuze;
• sa doriti sa vi se explice ceea ce s-a întâmplat;
• sa propuneti anumite schimbari sau îmbunatatiri;
• sa vreti sa va asigurati ca oamenii îsi recunosc greselile;
• sa va asigurati ca nu se va întâmpla din nou aceeasi greseala.
Cine poate face o plângere
Puteti face o plângere în cazul în care sunteti pacient si ati fost sau ati putea fi afectat în vre un fel de catre un serviciu de care ati beneficiat sau vi s-a refuzat în spital. De asemenea, puteti face o plângere în numele unei alte persone numai daca aveti mandatul persoanei în cauza, sa faceti acest lucru.
Confidentialitate
Daca veti depune o plângere în numele altei personae si veti dori informatii privitoare la acea persoana, veti avea nevoie de o împuternicire scrisa.
Care este timpul limita în care puteti face o plângere
În mod normal puteti face o plângere în decurs de 15 zile de la data producerii incidentului sau în termen de15 zile de la data când v-ati dat seama de faptul care v-a produs nemultumirea.
Procedura pentru depunerea unei plângeri
Rezolutia locala
Responsabilul cu asigurarea calitatii serviciilor sau, dupa caz, medicul de garda pe spital vor depune toate eforturile sa ajungeti imediat la rezultatul pe care vi l-ati propus. Cu toate acestea, în cazul în care nu sunteti satisfacut de rezolvare si doriti sa obtineti un raspuns scris, puteti formula plângerea, de asemenea în scris. În acest scop, va punem la dispozitie Condica de sugestii si reclamatii. Medicul Sef de sectie sau, dupa caz, un medic primar, va va raspunde tot în scris pe aceeasi condica în termen de 30 de zile, dupa ce va face ancheta necesara. Aceasta este rezolutia locala si veti fi invitat sa semnati de luare la cunostinta.
Rezolutia oficiala
În situatia în care considerati ca nu vi s-au acordat drepturile ca si pacient sau în cazul în care considerati ca s-au încalcat drepturile pacientului, asa cum sunt ele stabilite prin lege, puteti face o plângere adresata conducerii Spitalului de Psihiatrie Murgeni, care va analiza înprejurarile în care s-a întâmplat fapta reclamata de dumneavoastra precum si consecintele acesteia si va lua masurile prevazute de lege. Raspunsul îl veti primi în termen de 30 de zile.
Rezolutia independenta
Colegiul medicilor este un organism de drept public, cu autonomie institutionala si va poate oferi un raspuns la plângerea dumneavoastra, fara vre-un fel de imixtiuni din partea cuiva.
Actiunea în justitie
Daca nici rezolutia independenta nu va multumeste puteti cere investigarea cazului dumneavoastra în justitie, unde va fi nevoie sa aduceti dovezi ca ati fost îngrijit în mod necorespunzator si ati avut de suferit. Plângerea pentru actiunea în justitie nu poate fi depusa la noi; pentru aceasta trebuie sa va adresati instantei de judecata competente.
Multumirile
În cazul în care vreti sa adresati multumiri, sau vreti sa va exprimati satisfactia cu privire la serviciile noastre, va rugam sa nu ezitati sa o faceti. Ne va fi de un real folos sa constientizam ceea ce facem corect si sa folosim aprecierile dumneavoastra pentru cresterea calitatii serviciilor ce le vom oferi în viitor. De asemenea aveti posibilitatea sa adresati multumiri nominale unor membri ai echipei care v-a îngrijit.